رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: اداره امور حمل و نقل کشور توسط دولت باعث شده که در این بخش عقب بمانیم و در بخش معدن که تاثیر مستقیمی بر هزینه تمام شده دارد موفق نبوده‌ایم.

مدیریت دولتی بر حمل‌ونقل باعث عقب ماندگی کشور شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بهرام شکوری در نشست کارشناسی تاثیر توسعه زیرساخـت‌های حمل و نقل جاده‌ای ریلی و دریایی در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: سند چشم‌انداز که نگاه توسعه‌ای دارد همه بخش‌ها از جمله حمل و نقل را شامل می‌شود. در این رابطه با پازلی روبرو هستیم که هر بخش آن مکمل بخش دیگر است.
وی افزود: معدن و درآمدهای آن می‌تواند جایگزین خوبی برای درآمدهای نفتی کشور باشد که توسعه آن در گرو توسعه و مهیا شدن زیرساخت‌ها بویژه‌ در بخش حمل و نقل است. البته بخش خصوصی در این باره نگرانی‌های زیادی دارد.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ادامه داد: در راستای تغییر وضعیت حمل و نقل در سند چشم‌انداز شرایطی دیده شده است که امکان توسعه بخش‌های دیگری نظیر معدن در ایران را فراهم می‌کند. ما در حال بررسی نیازهای صنعت، معدن برای بهبود حمل و نقل کشور هستیم.

* اداره امور حمل و نقل توسط دولت باعث عقب ماندگی ایران شده است

 امید ملک رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت حمل و نقل در صنایع مختلف گفت: در کشورهای پیشرفته مختلف ممکن است که صنایعی مانند نفت، سیمان، معدن نداشته باشند ولی همه آنها صنعت حمل و نقل دارند. اداره امور حمل و نقل توسط دولت باعث شده که ما در این بخش عقب بمانیم.
وی تصریح کرد: هنوز ما در بخش مواد معدنی ترمینالی نداریم و نیاز داریم در این بخش خردمندانه‌تر گام برداریم.
ملک افزود: مواد معدنی افغانستان از مسیر ایران عبور می‌کند در حالی که ما در حمل مواد معدنی خود مانده‌ایم و بندر چابهار که نقش مهمی در توسعه حمل و نقل مواد معدنی خواهد داشت هنوز راه نیفتاده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران در ادامه سخنان خود با ارائه آماری با  اشاره به وضعیت ریلی کشور گفت: 10 هزار و 276 ریل در کشور ما وجود دارد که در 10 سال گذشته در این خصوص از نظر معدنی رشدی نداشته‌ایم.
ملک افزود: 196 هزار کیلومتر نیز ریل در کشور وجود دارد که رشد متوسط بخش حمل و نقل مواد معدنی در این ارتباط 8 درصد است و در بخش بنادر نیز 2700 کیلومتر با 11 بندرگاه داریم که در این بخش نیز شاهد رشد 13 درصدی هستیم اما از نظر کیفیت رتبه ایران هفتاد و هشتم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.